Tuesday, 25 February 2014

Surah-surah pelindung

بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Aku rasa it's a must share things kot . Benda baik , kita kongsi2 kan . Orang baca and amalkan , insyaAllah kita pun dapat tambah saham akhirat . Haaaa ! Tak sabau nak tau apa surah-surah yang boleh jadi protector kita ? Apaaaaaaa ? Dah tahu ? Takpe , nak share jugak ! *hentak kaki* Okey , sebenarnya kadang-kadang kita tak perasan pun kan sebenarnya surah-surah dalam al-Quran tu sendiri boleh jadi pelindung kita . Sebab ? Kononnya takde masa nak tadabbur makna ayat-ayat al-Quran yg sangat indah tuhh . 
Kannnnn ? *tunduk memandang tanah*

Alhamdulillah , mujur ada kitab tafsir al-Quran nihh . Hadiah daripada seorang sahabat :)
Kebetulan pula tadi blogwalking and terjumpa entry pasal surah-surah pelindung ni tadi . Jadi , dengan pantasnya buka lah al-Quran and check kesahihannya .



Sumber : Blog Kak Yuyu

Surah al-Fatihah melindungi diri daripada salah satu kemarahan ALLAH .

Surah Yaseen melindungi diri daripada dahaga di Hari Perhitungan .

Surah al-Waqi’ah melindungi diri daripada kepapaan dan kemiskinan .

Surah al-Mulk melindungi diri daripada azab kubur .

Surah al-Kauthar melindungi diri daripada ancaman musuh .

Surah al-Kafirun melindungi diri daripada mati dalam kekufuran .

Surah al-Ikhlas melindungi diri daripada munafik .

Surah al-Falaq melindungi diri daripada kecelakaan .

Surah an-Naas melindungi diri daripada bersangka buruk .

Jomlah sama-sama amalkan . Allah akan melindungi kita , insyaAllah .

Sekian , terima kasih daun keladi ^_^

10 comments:

  1. alhamdulillah, betapa adik beruntung dpt sahabat sebegitu.. lepas ini kena terus amalkanlah ya :-)

    cc: www.haneeza.com

    ReplyDelete
  2. waaaa, perkongsian menarik. mekaseh :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesamee ^_^ Kita sama-sama amalkan yerr , insyaAllah :)

      Delete
  3. sharing is caring. thank you so much =D

    ReplyDelete
  4. sangat bermanfaat perkongsian mengenai surah-surah pelindung ini untuk amalan kita semua.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah . Mudah-mudahan menjadi rutin buat kita ;)

      Delete
  5. Nice info...sekadar perkongsian..saya amalkan surah al-wagiah setiap hari sebelum tidur...alhamdulillah, sy seorang yag berbisness...rezeki tak putus-putus...jom amalka bersama-sama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilmu baru ! Alhamdulillah . InsyaAllah :) Syukran jiddan sudi berkongsi . Moga menjadi amalan kita semua :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...