Monday, 10 March 2014

1st Contest by Blog Single is Better


Assalamualaikum.

Kindly click the banner to join yaa ^_^




Dia  : Weyh , kau tengah buatpe tuh ? Orang dah ready nak take our picture tau !
Aku : Ishhhhh kejap lahh . Aku nak delete dulu gambar yang kau ambik tadi . 
Dia  : Iye ? Pandai pulak kau guna DSLR nihh . Sejak bila ?
Aku : Alah , buat-buat pandai je lah . Unpaid photographer kita tu mesti nak amek gambar kita candid kan . 
Dia  : Haah lah . Brilliant jugak idea kau tuh . Tapi kannnnnn . Mana kura-kura ?
Aku : Apa yang kura-kura nya ? Makan kerepek pulak kau . 
Dia  : Kerepek mepek . Cepatlahh ! Alah delete gambar pun tak pandai ke ?
Unpaid photographer : One .....
Aku : Ehh cepat-cepat . Senyum-senyum !
Dia  : Aku dah lama ready , kau je yang lambat . Huh .
Unpaid photographer : Two .....
Aku : Bisinglah kau nihhh . Tu dah kiraan two dah tuhh . Senyum !
Unpaid photographer : Threeee . Smileeeeeeeee !

*tutup tirai lakonan*

Penganjur contest , izinkan saya menyingkap kisah persahabatan kami sedikit yer ? Hehee .

Saat aku terpandangkan banner contest ini . Satu sahaja imej yang terbias di minda . Hanya satu , tiada dua atau pun tiga , jauh sekali infiniti . Imej itu ialah sahabat dunia akhirat aku . Nur Syahira binti Sahak . Syahira , aku sayang kau sangat-sangat . Wallahi ! Padahal masa mula-mula aku nampak dia masa Form 1 , dia lah orang yang paling aku benci . Dia lah orang yang paling aku tak suka . Dia lah orang yang paling aku menyampah nak hadap . Tapi , sejak hujung-hujung Form 2 , kami mula rapat . Aku rasa macam kelakar jugak bila kami sama-sama imbas balik ''zaman kebencian'' dalam kelas time cikgu tak masuk tuh masa kami Form 3 , Form 4 dan Form 5 . Bila segmen imbas kembali menjelma , CONFIRM kami akan ketawa terbahak-bahak . Yelah , orang yang paling dibenci end up as best friend forever ! Hahaha .

Dia suka korea . In fact , dia kpoppers ! Tapi aku ? Hahaha . Dia hasutlah aku macam mana pun , aku tetap tak tergoda dengan kpop dia . At the end of the schools day , dia fed up nak hasut aku untuk suka kpop . And , sampai sekarang aku tak minat kpop . Alahh , tak sama minat tak menghalang persahabatan kita pun kan , syahira ? Kan kan kannn ? ^_^ Dalam kelas , kami istiqamah untuk duduk bersebelahan dari Form 3 sampai Form 5 . Suka hati dia je nak memekak nyanyi lagu korea kat sebelah aku . Pencemaran bunyi betul ! Aku marah pun dia still menyanyi . Tak makan saman betul minah kpop nih . Oh well , that's what we called as a true friend !

Dialah satu-satunya sahabat dunia akhirat aku yang sangat-sangat memahami . Tahap infiniti okey ! Kau boleh bayangkan tak , bila kau share problem sambil nangis-nangis kat BFF kau , lepastu BFF kau cakap ni aje ---> ''Kau tak penat ke nangis2 nih ? Come on lah . Tak rock tau tak . Baik layan kpop !'' . Kau mampu tak nak berkawan dengan orang yg heartless mcm tuh ? Kadang-kadang aku rasa macam useless gila kalau share cerita dengan dia . Tapi sebenarnya , dia kasih dan sayangkan kawan dia yang gembeng nihh . Sebab ? Dia sorang sahaja yang mampu marah aku bila aku tengah menangis sebab benda yang kurang berfaedah . Contoh , pemadam hilang . Hahaa , okey bukanlah pemadam hilang , tapi ni contoh je pun :D 

Pernah satu hari tuhh lepas dia bertanding kawad kaki , dia call aku pastu nangis-nangis . Yelah , dia kan Sergeant Kadet Polis Wanita . Ape yang aku buat ialah , aku tahan gelak . Okey , mungkin bunyinya agak kejam tapi ........ Aku rasa unbelieveable ! Syahira yang heartless boleh call aku siap nangis-nangis ? Memang peliksss ! Sebabnya mudah . Syahira yang aku kenal ialah orang yang jiwa kental dan sangat heartless . Kau bagi lah cerita drama ke movie ke yang sedih , dia still tak nangis . Macam tunggu kucing bertanduk ok . Nyampah I .

Tapi , di sebalik perbezaan antara kami berdua , sebenarnya tersingkap jugak persamaan kami . Iaitu warna kegemaran ! Aku suka purple , same goes to her . Disebabkan kami nih memang dah kamcing gilos bak nandos , dia belikan pensil tekan yg Pilot tuh warna purple untuk aku and dia punya warna merah . Hadiah yang dia bagi masa Form 4 . And sampai sekarang aku masih simpan dan guna pensil tekan tuh . Aku akan menangis kalau tiba-tiba pensil tekan tuh hilang . Aku tak boleh nak tulis kalau takde pensil tekan tuhh . Aku pun taktau kenapa . Mungkin magis ikatan persahabatan kami ? Possible kan ! Perhaps ?

Masa kami Form 5 . Dia dilantik as Sergeant Kadet Polis Wanita while aku dilantik as Ketua Pengawas . Time tuh kami akan selalu sindir-menyindir . Alahh , best friend kan . Mana nak terasa nya . Buat habis air liur je sindir-sindir nih . Dia sindir pasal pengawas aku . Aku sindir pasal budak2 polis dia . And tak jadi kudis pun . At last , kami sama-sama gelak . Memang kelakar lah rasanya time tuh . Sampai classmates yang duduk dekat dengan kami pun rasa kami macam orang tak betul . Asyik gelak je keje kan . Tapi , who cares ? Hahaha . Sudahnya , classmates kami geleng kepala aje lahh . Bila tengok kami , diorang akan .... Wordless mungkin ?

Padang sekolah kami menjadi saksi air mata kami tumpah sebab memikirkan kemungkinan hala tuju selepas zaman persekolahan . Atau lebih tepat lagi , selepas dapat result SPM . Kalau boleh , kami nak ambik course dan universiti yang sama . Tapi , aku minat undang-undang . Dia pulak minat sains forensik . Macam mana nak ambik course yang sama kan ? Sudahnya kami decide untuk duduk rumah sekali time dah kerja nanti . Kami rancang je , tuhan yang menentukan . Perancangan Allah yang terbaik kan . Indeed ! 

Syahira , walau kita dah tak duduk sebelah-sebelah lagi . Percayalah bahawa sebahagian hati kau ialah aku . Dan sebahagian hati aku ialah kau . Kau sakit , aku sakit . Kau happy , aku happy . Kau nak terjun bangunan , aku .. err aku buat taktau je lahhh . Hahaha okey aku gurau jeee :P Instinct seorang sahabat kan memang kuat dan magic ! Mana pernah aku tak kantoi dengan kau kan ? Kau tau je bila aku pura-pura nak tipu sunat , hee ~ Aku pun cepat je dapat detect penipuan kau , hahaa . Ok , sebenarnya bukan penipuan apa pun . Penipuan bawak bekal makanan atau tak je punnnnnnn ! Hehee .

Mudah-mudahan ikatan persahabatan kita ini berkekalan hingga ke Jannah Allah . Sungguh , aku sayang kau ! Dan aku tak sanggup kehilangan kau . Tapi , andai itu takdir-Nya , aku akan terima dengan redha . Semoga kita akan terus kuat untuk mempertahankan tugu persahabatan atas dasar kasih dan sayang kerana Allah ini . InsyaAllah , allahumma ameen ! Ana uhibbuki fillah abadan abada ^_^


Okey , dah lin . Kata nak singkap sikit je . Ni dah melebih ni . Stop ! Aku kata stop . Stop lahhh !
Hmmm yelahhhhhhhhhhhh !!! Sorry lah tak perasan . Bising betul dia nih -_-
*cakap sorang-sorang* 




Saya tag :
  • Farah 'Adila
  • Hafiza Izati
  • Mia
  • Nurulee
  • Sasa
    Siapa-siapa yang tak di-tag tu pun boleh join tau ! Best tau contest nihh . It;s all about BFF ! Heee ~
     Mai lah join ramai-ramai !


    Sekian , terima kasih daun keladi ^_^

16 comments:

  1. terharunya bacaaaa. haha even bukan untuk saya pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hee ~ Pakal kawan sye nih xde blog . Kalau ada , mungkin lah dia akan gelak tak hengat dunia ! Hahaha .

      Delete
  2. may your friendship long last till jannah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah , allahumma ameen ! Terima kasih :)

      Delete
  3. gud lark hazlin :)
    smoga persahabatan kekal slamanya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih . InsyaAllah , mudah-mudahan :D

      Delete
  4. Thanks tag, goodluck! :)

    Sasa joined : http://scentofhappiness95.blogspot.com/2014/03/1st-contest-by-blog-single-is-better.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...