Friday, 21 March 2014

My SPM 2013 result


Assalamualaikum and hello.

TAKUT --
NERVOUS --
And UN-DESCRIBE-ABLE !

''Diminta bekas pelajar SMK Kota Masai untuk tampil ke hadapan bagi memulakan acara pengumuman keputusan SPM 2013 .''
Muka cikgu-cikgu nampak gembira . Senyum seolah-olah telah digam pada setiap muka masing-masing . Kami , calon-calon SPM 2013 pulak sudah mula cuak , nervous , pucat and whatsoever .
I myself dah tak senang duduk . Air mata dah bertakung , tunggu masa je empangan nak pecah .
Emcee pulak buat saspens . Sengaja melengah-lengahkan masa .
Di manakah perginya penghayatan ''masa itu emas'' wahai cikgu ? Ok jangan marah naaaa

Nama pelajar-pelajar cemerlang aliran sastera diumumkan , dari 6A hingga straight A's iaitu 8 .
Kami tepuk tangan , tapi dalam hati hanya Allah sahaja yang tahu . Rasa nak nangis laju-laju . 
Sejurus selepas itu , kini tibalah masanya nama pelajar-pelajar cemerlang aliran sains diumumkan .
Sama seperti aliran sastera , dari 6A hingga ke 10A ^_^ (Campur2 eh gred A nye)
Dup dap dup dap dup dap . Degupan jantung meningkat sebanyak 360% . 
Satu demi satu nama disebutkan .

Tiba-tiba ,
''Pelajar cemerlang yang seterusnya . Dia merupakan bekas ketua pelajar SKOMAS . Nurhazlin binti Hussein ! Dia ni sangat tegas orangnya . Dengan cikgu-cikgu sekali dia berani marah . Saya pun takut .'' kata emcee majlis tersebut , Sir Rosman .

Dan persoalan aku ketika itu ialah :
1.Bekas ketua pelajar tu aku kan ?
2.Betul ke sir sebut nama aku tu ?
3.Slip aku ke yang dia pegang ?
4.Hazlin lain kot ?
5.Ehh nama aku ke ?
6.Tapi ada ke aku marah cikgu ? Saje je -_-

And , aku keluar and ambik slip dalam keadaan 1001 persoalan menyesak kat minda . Rasa tak percaya . 


Syukur alhamdulillah !!!!

Aku terus pergi kat tempat mak ayah aku . Aku dah tak peduli dengan suara cikgu yang suruh tunggu kat tepi untuk sesi bergambar beramai-ramai . Aku peluk . Untuk pertama kalinya , aku nangis kat bahu diorang . Huhuu . Aku rasa tak percaya . Sungguh ! Mak ayah cakap , ''Akak puas hati dengan result ni ? Lebih target kan ? Tahniah !''

Siapa yang tak puas hati ? Aku target 3A and subjek-subjek tambahan tu D . And aku taktau macam mana Akaun aku boleh A . Peliknya ! Rezeki dari Allah . Alhamdulillah ! Aku rasa , berkat aku study PA guna buku Cikgu Sila kott , hehee . What most important is , BM aku A+ , alhamdulillah ! Oh ya . Aku sangat sangat sangat tak suka dan tak minat sains . So , memang agak kureng lahh kan , hehee .

Aku tak sempat jumpa semua cikgu , sebab ayah dah lapar so dia nak balik makan .

Cikgu Julaiha (Kimia) - ''Awak sibuk-sibuk pun boleh dapat pelajar cemerlang . Bagus2 !''
Cikgu Hanisah (BM) - ''BM dah A+ tuhh . Jangan lupa belanja ayam !'' Eh ? KFC ke ?
Sir Rosman (Fizik) - ''Terima kasih hazlin . Tahniah !''
Teacher Lailey (Biology) - ''Tahniah hazlin ! Sye dh boleh tidor lena malam ni'' Heh .
Miss Farizah (English) - ''You got A for my subject !! Congratulations darling ! I'm proud of u''
Most of the teachers - ''Tahniah ! Teruskan usaha untuk lebih cemerlang dalam hidup dunya wal akhirah''

And many more wishes ! Tak tau nak tulis macam mana , ni mana yang aku ingat laa time tengah-tengah malam gini , hehehe . Banyak sgt wishes . Apa yang penting , kiranya berbaloi lah penat lelah yg telah dihadapi kan . Apa yang penting ialah keberkatan dan restu dari mak ayah dan cikgu-cikgu :)

Aku share keputusan aku bukan sebab aku nak riak ujub or takabbur . Tapi aku nak share momento gembira aku kat blog aku . Kalau ada yang rasa aku nak menunjuk-nunjuk , terpulang lah . Allah Maha Mengetahui niat setiap hambaNya .

Lepasni aku rancang nak mohon Asasi Undang-undang . Moga dipermudahkan segalanya , insyaAllah :)


Shawl coklat tu Zahidah , kawan dari darjah 1 .
Dia dapat straight A's tau . Tahniah beb ! Bangga aku sbg kawan kau dri kecik , hahha .
The one and only malay girl kat sekolah aku yg dpt perfect score .
Yang lagi 3 orang budak lelaki Chinese .

Sekian , terima kasih daun keladi ^_^

24 comments:

  1. Alhamdulullah..syukur..Umi datang tumpang gembira kat sini..boleh bayangkan..kalau anak Umi Along dapat camni..mesti Umi terharu dan menangis..Syabas nak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah , terima kasih umi ! ^_^

      Delete
  2. Wahhh tahniah awak. kalau saya dapat result macam ni mesti saya asyik sengih je sepanjang hari hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee terima kasih awak ! Awak senyum . Saye asyik makan je , hahaa >.<

      Delete
  3. Alhamdulillah..tahniah..seronoknya..teroskan gapai cita cita yg diimpikan ye..

    ReplyDelete
  4. Tahniah. Mesti seronokkan bila dapat result jauh dari yang ditarget!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih ! Hehee mestilah . Jauh sangat dari target . Plus , kita bukan pelajar harapan sekolah yg cikgu2 target dpt perfect score , huhuu .

      Delete
  5. Replies
    1. Alhamdulillah , hehee . Tapi not straight A's lah dear >.<
      Terima kasih ! ^_^

      Delete
  6. congrats sis!! ^^ alhamdulillah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah . Terima kasih sis ! ^_^

      Delete
  7. Alhamdulillah. thniahh hazlin :)

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah. congrats hazlin. wish you all the best for the next step. hehe =D

    ReplyDelete
  9. Salam.. Belum terlewat lg rasanye ye utk akk ucapkan tahniahh.. Smoga tercapai segala impian adik untuk menjadi peguam yg berjaya.. InsyaAllah.. Amin..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam wbt . Terima kasih kak . InsyaAllah , allahumma ameen ! ^_^

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...