Sunday, 9 March 2014

Menanti Kamu MH370

بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته


MENANTI KAMU MH370

Langit sudah bertukar kelabu ,
Kesedihan melanda terpahat di kalbu ,
Seluruh dunia menanti beritamu ,
Muncullah nanti seperti selalu ..

Andai tercalar tinggalkan lah petanda ,
Andai terguris tunjukkan lah di mana ,
Andai ada tunjukkan lah rupa ,
Tidak nanti kami tertanya ..

Sudah tertulis janji bersemi ,
Lautan biru bertukar merah ,
Ya Allah Ya Tuhan kami ,
KepadaMu kami berserah .

(Petikan daripada komen di Facebook)



Yes . Umum mengetahui akan berita kehilangan pesawat MAS MH370 .
Satu sahaja senjata kita pada saat ini . DOA .

And people , please stop the random speculations ! Sedih . Sebak . Terkilan . Kenapa perlu ada spekulasi-spekulasi yang tak sahih ? Kenapa perlu seolah-olah ada desakan untuk menemuramah ahli keluarga mangsa-mangsa yg terlibat ? Ya , aku tau . Tu memang kerja dan tugas anda . Tapi ! Berikanlah sedikit rasa simpati kepada mereka . Mereka punya privasi . Mereka punya hati dan perasaan . Sungguh , mereka tentunya perlukan masa kerana mereka juga masih terkejut dan pastinya sedih . Ya , sedih ! Mungkin kau tidak di tempat mereka , jadi kau taktau atau lebih tepat sekali , pura-pura tak tahu . Did i hit a nerve ? Sorry . Aku terkilan dengan sikap sesetengah orang yang tidak bersimpati langsung dengan nasib mereka . Ada sahaja komentar2 yang menyakitkan telinga . Ya lah , tak kena kat kau kan . Mana kau tau rasanya mcm mana .

Usah berhenti berdoa . Teruskan berdoa untuk krew dan penumpang pesawat MAS MH370 . Kalau boleh , hentikanlah segala spekulasi yang boleh mengundang hiba di hati . 





Jangan disalahkan juruterbangnya .
Jangan disalahkan spesifikasi kapal terbangnya .
Jangan disalahkan anak-anak kapalnya .

Sila husnudzon(bersangka baik) , wahai manusia !

Jangan menuding jari kepada siapa-siapa . 
Kerana , bila Allah dah kata Kun Fayakun , apa-apa pun boleh terjadi .
Musibah ini kehendak Allah . Musibah ini bukan kehendak mereka .
Siapa yang inginkan musibah ? Siapa ??

Kita sendiri tiada kuasa untuk mengelak takdir dan ketentuan Allah .
Dan , siapa kau untuk menolak kehendak Allah ?

Hentikan sandiwara dunia . Teruskan berdoa tanpa henti buat mereka . Usah berhenti . 
Berusaha dan bertawakallah demi saudara-saudara kita .

Sekian , terima kasih daun keladi ^_^

6 comments:

  1. Mohon semuanya berada dalam keadaan selamat. Ayuh berdoa ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah . Itulah yang diharapkan oleh kita semua . Mudah-mudahan :)

      Delete
  2. Everything happen for reasons..semoga Allah bantu, Amin

    http://scentofhappiness95.blogspot.com/2014/03/a-vanished-plane-mh370.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...