Thursday, 17 April 2014

Bila SPM Leavers pergi sekolah

Assalamualaikum.

Semalam kan awakk , kite pegi sekolah kite tau . Kite jumpe kawan-kawan kitee . Ramai tauu ! Woi , dah kenapa mcm budak-budak tak matang je kau ckp lin . Hahaha . Ok abaikan muqadimah yang tak berapa nak matang tu yer . So , apa khabar ? Harapnya korang sihat aje lah yerr . Siapa perasan , aku pasang lagu baru kat blog aku ? Angkat tangan ! Hik3 . 

Semalam aku pergi sekolah . Nak uruskan sijil LCCI untuk Accounts aku . Siapa yang ambik akaun tu tau lah kan sijil ni untuk apa . Ke , korang taktau ? For those yang tak tahu , boleh pergi laman web ini ----> http://www.lcciasia.com/ dan fahamkan sendiri . Ada dua cara untuk apply sijil LCCI ni .

1. MANUAL APPLICATION  
1. Students who wish to apply for their certificate may submit complete application form via their respective schools within one month of the release of SPM results.
 2. If one missed or unable to submit within the first month through one's respective schoool, alternatively, one may send the complete application directly to LCCI International Qualifications Malaysia office or to the LCCI Authorised Training Centres.
3. Application Form and List of Authorised Training Centres (ATCs) can be downloaded from below provided link.


2. ONLINE APPLICATION 
1. Click the banner below to submit your application online. (Note: Scan your identity card (IC) and SPM result slip in advance for this application process
2. You will need access to a valid credit card or online banking facility to make payment for this application. (One may use 3rd party account with permission for this purpose). Click following link for the list of online payment options;  


Translate sendiri eh ? Boleh apply sampai 31 Oktober ni . Tak faham , boleh tanya aku .

*************

Berbalik kepada tajuk entry . Aku pergi sekolah dalam 8.45 camtu , balik pukul 10.30 . Lama kan ? Sah-sahlah jumpa classmates kan bila dah pegi sekolah tu . Hik3 . Okey sebelum tu , aku pergi bilik kaunseling tau . Borak-borak dengan cikgu , uruskan pasal sijil LCCI and all . Tiba-tiba kaunselor suruh aku nasihatkan budak-budak yang ponteng . Oh well , mantan KP kan >.< Mula-mula mcm segan ah nak nasihat-nasihat , ceramah orang bagai . Tapi , dah lama-lama aku pulak tak sedar panjang aku bebel . Nasib kau la nakk . Harapnya tak ulang lagi . Aku harap air mata yang keluar tadi , air mata keinsafan , bukan air mata mintak simpati . Kang tangan aku naik kat pipi , parah pulak . Hahaha . Lama tak asah skill psycho orang , rasa mcm nak tergelak je bila cakap dengan budak-budak tu tadi , macam haremm , hahaha . 

Lepas selesai urusan tu , aku masuk office pulak sebab nak betulkan sijil . Niat di hati nak jumpa pengetua and pihak pentadbir sekali . Unfortunately , diorang takde kat office . So , takpe ah kan . Kalau tak , asal jumpa cikgu , mesti keluar soalan sama : ''Awak tengah buatpe sekarang ni?'' . Soalan cliche kan ? Jawapan pun cliche : ''Sye duduk rumah goyang kaki , tak kerja pun'' . Hahaha . After selesai urusan , terjumpa classmates . Aku datang dengan kawan aku je , zahidah . Tak sangka bila sampai dah nak balik , diorang muncul . Rezeki . Hehehe . Pastu kitorang memekak pulak kan . Tak malu . Hahaha .

Dari kiri : Haizum , Zahidah , Aku , Widad , Farathul dan Aqidah







Ni baru sikit . Kalau keluarga cekalister semua datang , memang runtuh sekolah kot , hahahaha . Moga ukhuwwah kita kekal hingga ke syurga . Mesti lepasni dah bawa haluan masing-masing , universiti/kolej matriks lain , course lain . Harap korang takkan lupa aku and harap aku pun tak lupa korang , hee ~ 

Sekian , terima kasih daun keladi ^_^

14 comments:

  1. sis lepas sekolah dulu , trus putus hubungan dgn kengkawan . masing2 bawa haluan sendiri ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kitorang pun takut kalau terputus hubungan . Mintak-mintak taklah terputus terus nanti . InsyaAllah , hehee .

      Delete
  2. Replies
    1. Yup ! Sangat best . Tak peduli kiri kanan dah , hahaa >.<

      Delete
  3. woot woot.. seronoklah dia jumpa kwn tuu.. haha. smoga dipermudahkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. For sure ! Hee ~ InsyaAllah , allahumma ameen :D

      Delete
  4. Hebat ni. Boleh psycho orang sampai orang menangis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehh takdelah . Bagi ayat makan dalam sikit2 je . Mungkin time tu budak tu terlebih stok air mata , hee ~

      Delete
  5. Replies
    1. Hello ! Terima kasih yer . Nanti sye terjah awak pulak :D

      Delete
  6. zaman sekolah adalah zaman paling best. dan yg paling best ada kawan2. moga ukhwah terjalin kekal sampai bila-bila. salam ziarah dan follow blog ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Definitely ! InsyaAllah , allahumma ameen . Nanti sye singgah blog awak kembali yer . Terima kasih :D

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...