Friday, 11 April 2014

Things that I miss the most about school

Assalamualaikum.

Alhamdulillah . My health is getting better . Thank you for your doa :)
So , i would like to list a few things that i miss the most about school . I think maybe some of you will be shocked or you will act like ''Is this girl insane already ?'' or whatsoever . But , just who cares right ? I am the one who is missing that sort of things . If you're not on my  side , i am okay laa . Everyone got their own precious opinion . So , chill ok . Toksah nak bertumbuk pulak nanti . Hahahaha hazlin dah start merepek sebab banyak makan kerepek . Lalalaa ~


1. Tons of homework


Yesss , homeworks ! Tu yang paling paling paling aku rindu nak buat . Sebab aku memang suka buat homework . Ok bukan nak bangga yer , tapi aku memang suka , nak buat macam mana kan . Aku rasa happy bila cikgu bagi homework and aku akan upset sikit bila cikgu tak bagi homework . Kelakar kan ? Hahaha . Sebab , in my opinion if cikgu ajar then dia give us homework , ilmu tu lagi senang nak lekat . And , if kita buat homework yang cikgu bagi tu , insyaAllah ilmu tu akan diberkati . Pendapat aku lahh . Ermm , tangan aku ni pun dah kekok je nak pegang pen . Aduhai . Kena exercise banyak-banyak ni .


2. My beloved teachers


Siapa faham ? Hahahaha . Seriously , rindu cikgu-cikgu . Bukan apa , rindu nak dengar time diorang complaining about our class , rindu nak dengar diorang bagi kata-kata semangat in every single things yang kami buat especially on examinations , rindu nak buat muka tak faham , rindu nak buat reaksi buka mata besar-besar sebab ngantuk sangat tapi tetap akan terkatup jugak sekejap , rindu nak rasa terpinga-pinga bila all of a sudden cikgu tanya soalan/kuiz . Rindu semuanya . Taktau nak cakap macam mana . Allah ...


3. My Cekalisters big family 



Besar kan ? Gambar diambil masa penyusunan meja kerusi utk SPM . Kerek kan bawa kamera pegi sekolah ? Ni apa ketua pengawas macam ni ? Shhh diam ah ! Hahaha . Rindu sangat kat korang . Nak bising dalam kelas . Yelah , kelas yang paling bising dalam sekolah since Form 1 . 
1 Arif , 2 Arif , 3 Arif , 4 Cekal and 5 Cekal 
(Ada dri kelas lain tapi ni majoriti yang ada dalam 5 Cekal la)
Taktau nak cakap macam mana , yang penting aku rindu semangat kerjasama dalam kelas kita dulu . Hahaha kelakar gila . Defend each other . Nak gossip pun ramai-ramai . Sorang sedih , semua jadi kepochi , hahaha . Masa Form 1 dulu , kengkonon malu ah , bajet macam budak baik-baik je kan , sekali dah lama duduk sebumbung , hah hamekkk ! Serious , rindu keluarga Cekalister !!


4. My prefects

During Watikah Perlantikan Pengawas or Prefects Installation Ceremony
Boleh spot aku ? Paling hujung , sebelah lelaki tu . Dia penolong aku . Lalalaa ~

Taknak update gambar pengawas banyak-banyak . Nanti nangis :3 Orang yang paling dirindui ialah mereka . Banyak ah jugak aku fikir , boleh ke diorang handle and all . Aku suka marah diorang . Marah sayang la kan . Takde orang marah tanpa sebab . And at the end of the schools day , diorang datang kat aku , minta maaf kat aku and blablabla . Yelahh , aku kan ketua . Perempuan pulak , sensitipp sokmo :P Sebenarnya , aku tak marah sangat pun . Cuma terkilan sebab ada yg culas dengan tanggungjawab . Kang dirotan ke dilempang ke , kata aku over pulak . Tak masal dapat gelaran gila kuasa , hahaha . Tapi ramai je yang ok . Yang tak ok tu ermmm 20% kott ? Entahlah . Hahaha . Pengawas aku ramai , total pagi dan petang 113 kot . Lupa dah . Tapi 100++ laa . Wehhh , akak sayang korang tau . Rindu korang sangat :'(


5. Berborak kat dataran kejat before perhimpunan


Gossiping ? Hahaha . Tak sangat lah , tapi boleh lah . Korang pun kannnnn :P
Almaklumlah , aku sampai sekolah 6.25 pagi . Perhimpunan 7.15 , berbual lah kan dengan budak-budak kelas sebelah and kelas sendiri . Syok wooo . Sambil breakfast lagi tau . Nikmat ah makan gelap-gelap . Nama pun dataran , bumbungnya langit laaa :D


6. Tangga kat sekolah


Tapi , aku suka time turun tangga je . Time SPM dulu , dapat tingkat 4 . Boleh bayangkan tak seksa tak seksa ? Tapi tawakal je lah . Semput-semput pun gagahkan aje . Oh yer , tangga-tangga kat sekolah ni jugak jadi port aku intai-intai pengawas aku yang bertugas . Diorang tak perasan pun aku tengah ronda . Hahahaha .


7. Makan bekal kat sekolah surrounded with friends


Time ni , ramai yang pergi kantin sebab kehabisan stok makanan sendiri . Apakah ? Hahaha . Ok , sangat kurang kesopanan cik hazlin makan di situ :P Sebenarnya , time makan ni lah paling best . Boleh kongsi-kongsi makanan , and borak-borak . Selalu jugak borak pasal math , physic and other subjects masa makan . Janganlah pelik . Kadang-kadang sempat tanya pasal jalan kerja homework yang semalam lah , minggu lepas lah and so on . Memang best ! Tapi aku kedekut sikit bila nak bagi org rasa sikit bekal aku . Sebab aku ni monster , makan banyak . Hahahaha . 

8. Yassin recitals

Best ! Sebab nanti ada buat kutipan derma . Sometimes , ada ustazah bagi tazkirah . Memang best sangat baca yasin masa perhimpunan awal pagi . Everyday ok ! Tujuan bacaan yasin umumnya utk disedekahkan kepada yang berkenaan dan budak-budak yang nak PMR and SPM . Tapi , sedekahkan utk semua lah kan . Mana aci baca untuk budak-budak nak exam besorr je , hahaha . Sekolah korang ad buat macam ni tak ? Best kan ? Boleh lah rasa tenang duduk dalam sekolah . Pengisian rohani kan namanya :)


So , rasanya sampai sini ajelah coretan aku kali ni . Dah ngantuk sangat ni . Almaklumlah , tengah-tengah malam je yang free nak online lama-lama . Students lepasan SPM confirm banyak sangat benda yang rindu kan ? Aku ni pakal je malas nak list semua . Kang ada yang colourful vomit pulakkkkk . Hahahah .

Sekian , terima kasih daun keladi ^_^

20 comments:

  1. saya pun rindu nak buat homework :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnnnn . Yang bergunung-gunung tu . Hmmm .

      Delete
  2. missing my school so muchhh.. tssk tskkk

    ReplyDelete
  3. waaa..rindu jugak..tapi alia ni mmg pemalas lah kan nk buat homework..hahahaa..asyik tiru jee..time cikgu tak dak mmg hooreey laa..hahaha..rindu highschool..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Like seriously ? Hahaha . Ada lah jugak buat cmtu kadang2 , itupun sbb demam >.<

      Delete
  4. Ya Allah, rindu sekolah juga. Tapi, mostly rindu kawan-kawan dan suasana sekolah. Homework tak rindu. Hihi :p

    ReplyDelete
  5. "Intai-intai pengawas bertugas" ciri pemimpin yg bertanggungjawab. Hm rindu zaman sekolahhhhhh >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's what a leader should be . Hee ~ Sape yg tak rindu sekolah kan . Huhuu . Mcm nak sekolah balik jeee .

      Delete
  6. rindu nak buat bising dalam kelas. aghhhh <333

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn ! Lepastu buat-buat baca buku bila ada cikgu lalu especially pengetua . Hahaha .

      Delete
  7. rindu kawan-kawan asrama huhu napa pengetua ketaq lutut hehe masing-masing pandai blakon !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kan ? Tu lah . Asal nampak pengetua , smua berlakon >.<

      Delete
  8. sama la.. rindu dgn semua tu.. masa ada, kita terlupa nak hargai kan.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes betul tuh . Sometimes kita xsedar yang benda tu jugak yg kita akan kenang nanti . Huhuu .

      Delete
  9. rindu jugak zaman sekolah ni semua ....hua hua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kann . Jadi senior paling best . Hik3 >.<

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...